123AUTO - masini noi Audi, vanzari auto, taxa auto
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo
nav

Masini noi Audi Audi

Masini noi Audi, cautare in 30 modele Audi

Audi - MODELE MASINI NOI Audi


Audi A1 2010
Audi A1 2010

8 variante
Audi A5 Sportback 2009
Audi A5 Sportback 2009

12 variante
Audi Q7 2009
Audi Q7 2009

6 variante
Audi A5 Cabrio 2009
Audi A5 Cabrio 2009

7 variante
Audi A4 allroad 2009
Audi A4 allroad 2009

5 variante
Audi 2009 A3 Sportback
Audi 2009 A3 Sportback

40 variante
Audi 2009 A3
Audi 2009 A3

39 variante
Audi 2009 A6 Avant
Audi 2009 A6 Avant

13 variante
Audi 2009 A6
Audi 2009 A6

13 variante
Audi 2009 Q5
Audi 2009 Q5

3 variante
Audi 2008 A3 cabrio
Audi 2008 A3 cabrio

12 variante
Audi 2008 A4 avant
Audi 2008 A4 avant

7 variante
Audi 2007 A4
Audi 2007 A4

5 variante
Audi 2007 S5
Audi 2007 S5

1 variante
Audi 2007 A5
Audi 2007 A5

3 variante
Audi 2007 R8
Audi 2007 R8

2 variante
Audi 2007 TT Roadster
Audi 2007 TT Roadster

4 variante
Audi 2006 TT Coupe
Audi 2006 TT Coupe

4 variante
Audi A4 DTM Edition
Audi A4 DTM Edition

1 variante
Audi TT Roadster
Audi TT Roadster

6 variante
Audi TT Coupe
Audi TT Coupe

6 variante
Audi Q7
Audi Q7

2 variante
Audi A8
Audi A8

5 variante
Audi A6 Limuzina
Audi A6 Limuzina

15 variante
Audi A6 Avant
Audi A6 Avant

14 variante
Audi A4 Limuzina
Audi A4 Limuzina

20 variante
Audi A4 Cabriolet
Audi A4 Cabriolet

8 variante
Audi A4 Avant
Audi A4 Avant

20 variante
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback

32 variante
Audi A3
Audi A3

32 variante

CELE MAI CAUTATE MASINI NOI Audi


  • Audi A4 Limuzina

    Masina Audi A4 Limuzina este echipata incepand cu motor de 1595.0 CC care poate dezvolta pana la 102 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 12.6 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 190.0 Km/h. Consumul mixt de 7.7 l la 100 Km...

  • Audi A3

    Masina Audi A3 este echipata incepand cu motor de 1595.0 CC care poate dezvolta pana la 102 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 11.9 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 185.0 Km/h. Consumul mixt de 7.2 l la 100 Km...

  • Audi 2009 A3

    Masina Audi 2009 A3 este echipata incepand cu motor de 1798.0 CC care poate dezvolta pana la 160 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 7.5 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 222.0 Km/h. Consumul mixt de 6.6 l la 100 Km...





Audi - DESPRE Audi


 


AUDI  AG este numele unui producator de masini german care fabrica automobile sub sigla AUDI. Numele AUDI este traducerea din latina a numelui de familie a fondatorului companiei August Horch, care la randul lui este cuvantul german pentru verbul “a auzi”. O alta explicatie este ca numele reprezinta acronimul pentru “Auto Union Deutschland Ingolstadt”.

Audi are sediul central in Ingolstadt, landul Bavaria si este o subsidiara detinuta aproape in totalitate (99.7%) de catre Volkswagen Group (Volkswagen AG) inca din 1964. Volkswagen Group a inglobat Audi in momentul in care a cumparat activele firmelor Auto Union si NSU Motorenwerke AG (NSU).

Deviza companiei Audi este “Vorsprung durch Technik” care inseamna “Avans prin tehnologie”. Deviza in limba germana este folosita in multe tari europene, inclusiv in Marea Britanie, dar si pe alte piete, cum ar fi America Latina, Oceania, parti din Asia, inclusiv Japonia. Deviza folosita in America de Nord este "Innovation through technology", insa in Canada s-a revenit la varianta in limba germana.


ISTORIA AUDI




Originea companiei Audi si a numelui ei




Compania isi are radacinile in anul 1899 si a fost fondata de catre August Horch. Primul automobil Horch a fost produs in 1901 la Zwickau. In 1909 Horch a fost inlaturat din compania pe care o fondase. Acesta a infiintat o noua companie in Zwickau si a continuat sa foloseasca numele Horch pentru masinile lui.
Fostii lui parteneri l-au dat in judecata pentru folosirea ilegala a marcii, iar acesta a pierdut dreptul de folosire a acestui nume intrucat tribunalul german care a judecat cazul a atribuit acest drept fosttilor lui parteneri. Lui August Horch i-a fost interzis sa-si foloseasca numele de familie in noua lui afacere cu masini, asa ca a convocat o intalnire in apartamentul lui Franz Fikentscher pentru a gasi un nou nume pentru companie.
In timpul acestei intalniri fiul lui Franz studia linistit limba latina intr-un colt al camerei. De mai multe ori a lasat impresia ca e pe cale sa spuna ceva dar isi inghitea cuvintele si isi contiuna studiul, pana cand la un moment dat a izbucnit: “Tata... audiatur et altera pars... nu ar fi o idee buna sa se numeasca Audi in loc de Horch?” Horch in germana inseamna “Asculta” ceea ce se traduce “Audi” in latina. Ideea a fost acceptata ce entuziasm de toti cei care participau la intalnire.
Exista si pareri ca Audi este de fapt un acronim de la “Auto Union Deutschland Ingolstadt”, dar acestea sunt incorecte.
Audi a inceput cu un motor de 2612 cc (2.6 l) in 4 cilindri, urmat de unul de 3564 cc (3.6 l), apoi de unul de 4680 cc (4.7 l) si altul de 5720 cc (5.7 l). Aceste masini au avut succes chiar si in evenimente sportive. Primul model in 6 cilindri, de 4655 cc a aparut in 1924.
August Horch a parasit compania Audi in 1920. In septembrie 1921 Audi a devenit primul producator german care a prezentat o masina cu volanul pe partea stanga, Audi Type K. Masinile cu volanul pe partea stanga s-au raspandit si au inceput sa domine piata in anii ’20 pentru ca ofereau o imagine mai clara a traficului din sens opus, facand depasirile mai sigure.


Era Auto Union




In august 1928 Jorgen Rasmussen, proprietarul companiei DKW, a cumparat majoritatea actiunilor companiei Audiwerke AG. In acelasi an Rasmussen a mai cumparat si ce mai ramasese din producatorul american Rickenbacker, care includea utilaje pentru producerea motoarelor in 8 cilindri. Aceste motoare au fost folosite la Audi Zwickau si Audi Dresden care au fost lansate in 1929. in acelasi timp au mai fost produse si modele cu 4 si 6 cilindri (cu licenta de la Peugeot). Masinile Audi din acea perioada erau modele luxoase echipate cu elemente de caroserie speciale.
In 1932 Audi s-a unit cu Horch, DKW si Wanderer pentru a forma “Auto Union”. Inainte de al doilea razboi mondial Auto Union a folosit semnul cu cele patru inele intersectate care este semnul Audi de astazi, reprezentand cele patru marci. Acest semn a fost totusi folosit numai pentru masinile de curse din acea perioada, in timp ce companiile membre foloseau propriile nume si embleme. Dezvoltarea tehnologica a devenit din ce in ce mai concentrata astfel incat unele modele Audi erau propulsate de motoare Horch si Wanderer.
In timpul celui de al doilea razboi mondial Auto Union a produs masina blindata Sd-Kfz 222 care a fost folosita de catre armata germana in timpul razboiului. Era propulsata de un motor Horch / Auto Union de 81 CP (60 KW) care atingea viteza maxima de 80 km/h.
Alt automobil folosit in timpul celui de al doilea razboi mondial pentru a transporta in siguranta oficialii armatei germane era cunoscut ca Kraftfahrzeug (KFZ 11) sau Horch Type 80. Armata l-a folosit ca vehicul usor de transport.


Semnul cu patru inele




Emblema Audi este formata din patru inele care se intersecteaza si reprezinta cele patru marci care au format Auto Union. Primul inel este Audi, al doilea este DKW, al treilea Horch, iar ultimul este Wanderer.


Perioada celui de al doilea razboi mondial




Perioada de razboi a incurajat dezvoltarea si productia de vehicule speciale pentru armata in anii ’30. Auto Union a devenit un important producator de vehicule pentru fortele armate ale Germaniei. Dupa izbucnirea razboiului productia de vehicule comerciale a incetat in luna mai 1940. Dupa aceasta compania a produs in exclusivitate pentu scopuri militare. In timpul razboiului fabricile Auto Union au fost bombardate intens si au suferit avarii serioase.

In 1945, la ordinele noii administratii sovietice din Germania de Est, fabricile Auto Union din Saxonia au fost dezmembrate pentru a plati “daune de razboi”. Dupa aceasta toate activele companiei au fost expropriate fara drept de compensatie. Pe 17 august 1948 compania Auto Union din Chemnitz a fost stearsa din registrele fiscale. Fabrica companiei din Zwickau se afla in zona controlata de sovietici asa ca a fost expropriata si a devenit “uzina detinuta de popor” Automobilwerk Zwickau. Aceste actiuni au avut ca efect lichidarea companiei germane Auto Union AG.
O noua companie Auto Union a fost infiintata in Ingolstadt, Bavaria cu ajutorul imprumuturilor de la guvernul bavarez si Planului Marshall. Noua companie a fost lansata pe 3 septembrie 1949 si a dus mai departe traditia DKW de a produce masini cu tractiunea pe fata. Pe langa acestea au mai fost produse si o motocicleta de 125 cc si un vehicul utilitar – DKW F89L. Majoritatea angajatilor de la fabrica distrusa de la Zwickau au venit la Ingolstadt pentru a relua productia.
Fosta fabrica Audi din Zwickau, aflata sub control sovietic, a produs modele de masini similare cu variantele lor vest-germane, fiind echipate cu acelasi motor DKW in doi timpi.


Perioada post-razboi




In 1958 Daimler Benz a achizitionat 87% din Auto Union, pentru ca in anul urmator sa cumpere si restul pana la 100%.
In 1964 Volkswagen a cumparat fabrica din Ingolstadt si marcile inregistrate de Auto Union. Motoarele in doi timpi au inceput la mijlocul anilor ’60 sa piarda teren in fata clientilor, care erau atrasi mai mult de comfortabilele motoare in 4 timpi. In septembrie 1965, ultimul model DKW, DKW F102, a primit un motor in patru timpi si cateva modificari de stil la exterior. Insa Volkswagen a renuntat la marca DKW, datorita imaginii de producator de motoare in doi timpi, si a relansat marca Audi. Noul model a fost cunoscut in interiorul companiei ca F103 dar a fost comercializat cu numele de Audi (numele desemnand mai degraba modelul si nu marca, aceasta fiind inca Auto Union), dar a devenit mai tarziu ca Audi 72. Urmatoarele variante ale vehiculului au fost denumite dupa numarul de cai putere ai motorului astfel: Audi 60, Audi 75, Audi 80 si Audi Super 90. Aceste modele au fost comercializate pana in 1972.
In 1969 Audi a fuzionat cu NSU, o companie din Neckarsulm, langa Stuttgart. In anii ’50 NSU era cel mai mare producator de motociclete din lume, dar trecuse la productia de masini mici, cum ar fi NSU Prinz. Variantele TT si TTS ale acustui model inca mai sunt apreciate ca masini de curse de epoca. NSU s-a concentrat apoi pe noile motoare rotative, dupa ideea lui Felix Wankel. Astfel a aparut modelul NSU Ro 80, o masina cu mult inaintea acelor vremuri la capitole cum ar fi aerodinamica, greutate redusa si siguranta, dar si cu multe probleme datorita motorului rotativ. Acestea au dus pana la urma la probleme financiare serioase pentru NSU sfarsind prin a fi preluata de catre Audi. In prezent, fabrica de la Neckarsulm este folosita pentru a produce modelele Audi mai mari, cum ar fi R8 si seriile RS.


Perioada moderna a companiei




Noua companie rezultata din fuziunea Audi cu NSU a fost denumita Audi NSU Auto Union AG. Aceasta a reprezentat ascensiunea Audi ca marca independenta pentru prima data de la perioada de dinainte de razboi. Volkswagen a introdus marca Audi pe piata din Statele Unite ale Americii in anul 1970.
Prima masina comercializata a fost Audi 100, urmata la scurt timp de Audi 80/Fox (care a devenit baza pentru modelul Volkswage Passat din 1973) si de Audi 50 (ulterior comercializat ca Volkswagen Polo). Audi 50 a avut o importanta deosebita din punct de vedere al design-ului, pentru ca a fost modelul dupa care a fost creat conceptul Golf/Polo, care a devenit ulterior un succes imens la nivel mondial.
Imagina Audi la acel moment era una de masina conservatoare, asa ca atunci cand inginerul Jorg Bensinger a venit cu propunerea de a dezvolta tehnologia tractiunii integrale pentru un Audi de raliu pe baza vehiculului militar Volkswagen Iltis, aceasta a fost acceptata imediat.
Masina foarte performanta a fost lansata in 1980 si a fost numita Audi Quattro. Aceasta era un coupe cu turbopropulsie, fiind singurul vehicul de serie german care dispunea de tractiune integrala permanenta prin intermediul unui diferential central. Putine din aceste vehicule au fost produse (toate construite manual de catre o singura echipa), insa modelul a avut un succes imens in lumea raliurilor. Victorii rasunatoare au dovedit viabilitatea masinilor de curse cu tractiune integrala, iar numele Audi a fost asociat cu progresul in tehnologia automobilelor.
In 1985 brand-urile Auto Union si NSU au disparut total de pe piata, asa ca numele oficial al companiei a fost scurtat la Audi AG.
La sfarsitul anilor ’80 vanzarile Audi au inceput sa scada in Statele Unite, in mare parte datorita imaginii deteriorate a modelului Audi 80, dar si a pachetului de dotari mult prea simplist si a unor defecte de fabricatie. La aceste probleme s-a mai adaugat si descoperirea unei probleme de conceptie a sistemului de pedale foslosit de catre Audi. La masinile cu trasmisie manuala pedalele de acceleratie si frana sunt una langa alta pentru a face loc si pedalei de ambreiaj dar si pentru a usura munca pilotilor de curse care in unele momente trebuie sa le foloseasca pe amandoua odata atunci cand franeaza. Insa acestea erau mult prea aproape pentru consumatorii americani care erau obisnuiti cu masinile cu trasmisie automata, unde aceste pedale sunt mult mai departate.
Din aceasta cauza vanzarile Audi au scazut brusc si nu si-au revenit decat la mijlocul anilor ’90, o data cu lansarea modelului A4 in 1996 si a seriilor A4/A6/A8, dezvoltate in colaborare cu Volkswagen si alte branduri din grupul Volkswagen (asa numitele “platforme”).
La inceputul anilor 2000 Audi s-a angajat intr-un efort de a dobori si pastra mai multe recorduri mondiale, printre care si Top Speed Endurance (anduranta la viteza maxima). Acest efort se incadreaza in imaginea companiei si a mostenirii acesteia din anii ’30, cand modelel “Silver Arrow” dominau cursele de masini.
Momenten vanzarile Audi sunt in continua crestere in Europa. Anul 2004 a marcat al 11-lea an consecutiv de crestere in vanzari, compania comercializand un numar total de 779 441 vehicule la nivel global. Cele mai mari cresteri au fost in Europa de Est (+19,3%), Africa (+17,2%) si Orientul Mijlociu (+58,5%).
In 2007 au fost vandute in toata lumea 964 151 de masini Audi, acesta fiind inca un record pentru marca. In 2008 Audi a reusit al 13-lea an consecutiv cu vanzari record, depasind bariera de 1 milion de exemplare vandute.




TEHNOLOGIE





Caroserii




Audi produce masini 100% galvanizate pentru a preveni coroziunea, fiind primul constructor care a facut asta, o data cu introducerea acestui proces de fabricatie de catre Porsche in anul 1975. Alaturi de alte masuri preventive, stratul protector de zinc s-a dovedit a fi foarte eficient in prevenirea ruginei. Aceste masuri au dus la crearea unei caroserii care a intrecut chiar si asteptarile inginerilor de la Audi, astfel ca producatorul a decis sa extinda garantia de 10 ani a caroseriei pana la 12 ani (exceptie facand caroseriile din aluminiu, care nu ruginesc).
In anul 1994 Audi a dezvaluit noul A8, o masina cu caroseria complet din aluminiu (denumita Audi Space Frame). Dupa acest moment compania a continuat sa foloseasca acest tip de caroserie si la alte modele, aceasta fiind in concordanta cu conceptia generala a companiei de a folosi tehnologii de varf in fabricarea automobilelor.


Tractiune




La toate modelele produse independent de Volkswagen, Audi a refuzat constant sa foloseasca tractiunea pe puntea spate traditional folosita de catre rivalii de la Mercedes Benz si BMW, preferand in schimb tractiunea pe puntea fata sau pe cea integrala.
Recent, compania a dezvoltat variante Quattro ale modelelor A3 si TT, dar care nu folosesc sistemul obisnuit Torsen, care consta intr-un diferential central mecanic, ci sistemul suedez Haldex, care este un sistem de tractiune integrala cu ambreiaj electro mecanic.


Motoare




In anii ’80 Audi era campionul motoarelor cu 5 cilindri in linie de 2.1/2.2 L, acestea fiind o alterantiva mai longeviva a mai traditionalelor motoare cu 6 cilindri. Acest tip de motor a fost folosit atat la masinile de serie cat si la cele de curse. Motorul de 2.1 L cu 5 cilindri in linie a fost folosit ca baza de plecare pentru masinile de curse Audi din anii ’80, producand mai bine de 400 CP (298 kW) dupa modificari. Inainte de 1990 au fost produse motoare cu capacitati intre 2.0 L si 2.3 L. Motoarele cu aceste capacitati ofereau o combinatie buna de consum redus de combustibil (un aspect de baza pentru orice automobilist din anii ’80) si, desigur, o cantitate destula de putere.


Competitori de lux




La inceputul anilor ’90 Audi a inceput sa devina un competitor serios pe piata automobilelor de lux, dominata pana in acel moment de Mercedes Benz si BMW. Aceasta a inceput cu lansarea modelului Audi V8 in anul 1990. Acesta era de fapt un nou motor montat pe platforma lui Audi 100/200, dar cu diferente notabile la partea der caroserie, cea mai evidenta fiind noua grila incorporata in bara.
In 1991 Audi avea deja in portofoliu modele ca Audi 80, cu motor in 4 cilindri, Audi 90 si Audi 100, cu motor in 5 cilindri, Audi 200, cu turbopropulsie si Audi V8. Mai erau si versiunile coupe ale Audi 80/90 cu motoare atat cu 4 cilindri cat si cu 5 cilindri.
Desi motorul cu 5 cilindri era un mare succes si foarte puternic, era totusi putin prea diferit fata de cererea de pe piata tintita de companie. O data cu introducerea noului Audi 100 in 1992, compania a lansat si un motor de 2.8 L cu 6 cilindri in v. acest motor a fost montat si pe varianta face-lift a modelului Audi 80, oferindu-i acestui model o gama variata de motorizari, cu motoare cu 4, 5 si 6 cilindri si caroserii ca sedan, coupe si cabriolet.
Intr-un final s-a renuntat la motorul cu 5 cilindri, pastrandu-se o singura varianta turbopropulsata capabila sa produca 230 CP (169 kW). Acesta a fost montat pe Audi Coupe (redenumit apoi S2) si pe platforma Audi 100 si redenumit Audi S4. Aceste doua modele au marcat inceputul productiei in masa a performantei Serii S.


Audi Space Frame




Audi A8 a inlocuit V8 in 1994, fiind dotat cu o caroserie revolutionara din aluminiu, cunoscuta ca Audi Space Frame, cu scopul de a scadea greutatea masinii cat mai mult. Economia rezultata din folosirea acestei caroserii era insa compensata de greutatea mare a sistemului de tractiune integrala Quattro. Asta insemna ca masina avea performante similare cu ale rivalilor dar stabilitate superioara. Audi A2 este un alt model care este construit tot cu Audi Space Frame.


A4




Urmatoarea mare schimbare in gama Audi a venit in 1995 o data cu inlocuirea modelului Audi 80 cu noul Audi A4. Noua nomenclatura a fost aplicata si pentru Audi 100, care a devenit Audi A6, dupa ce a suferit un mic face-lift. Acest lucru a insemnat si ca S4 a devenit S6 si un nou S4 a fost creat din noul A4, iar S2 a fost scos din productie. Productia pentru Audi Cabriolet a continuat pana in 1999 (bazata pe platforma Audi 80), fiind dotat cu un motor nou pe parcurs. Un nou Audi A3 hatchback, lansat in 1996 (construit pe aceeasi platforma cu Volkswagen Golf IV) si radicalul Audi TT coupe si roadster, lansat in 1998, au fost introduse in gama de produse a companiei.


DSG




La inceputul anilor 2000 Audi a introdus DSG (Direct Shift Gearbox), o cutie de viteze automata cu transmisie manuala, ce putea fi folosita ca o cutie automata conventionala. Acest sistem este format dintr-un dublu ambreiaj controlat electro-hidraulic in loc de convertorul de cuplu traditional. Aceasta cutie se gaseste la unele modele Volkswagen Golf, Audi A3 si TT.


S8




In 1997 Audi a lansat o varianta super performanta a modelului A8, denumita S8. Aceasta era dotata cu un motor V8 de 4.2 L ce dezvolta 340 CP (254 kW) cu un cuplu de 317 Nm


FSI




O data cu invechirea motorului de 1.8 L, noile variante ale modelelor A3, A4, A6 si A8 au fost dotate cu noul tip de motor denumit FSI (Fuel Stratified Injection). Aproape toate modele pe benzina ale gamei Audi sunt dotate cu acest tip de motor caracterizat de un consum redus de combustibil.


Prima alegere




Fiind un membru premium al grupului Volkswagen, marca Audi are prioritate atunci cand vine vorba de implementarea de noi tehnologii. Dupa ce acestea sunt introduse in productia de serie pe modelele Audi, sunt modificate astfel incat sa poata fi folosite si pe alte marci ale grupului orientate mai mult spre preturi scazute, cum ar fi Volkswagen, Seat si Skoda. Acest lucru se observa in dotarea noilor modele ale acestor marci, care includ mai recent si tehnologii ca motoare FSI si cutii de viteze DSG.


Tehnologia electrica




Audi planuieste sa faca o alianta cu gigantul producator de electronice japonez Sanyo pentru a dezvolta impreuna un hibrid electric pentru Grupul Volkswagen. Aceasta ar insemna ca Sanyo sa livreze bateriile si alte componente electrice pentru viitoarele modele electrice ale Grupului Volkswagen.
Conceptele de vehicule hibrid-electrice inculd momentan Audi A1 Sportback si Audi A4 Concept E.


Lumini de pozitie LED




De la sfarsitul anului 2006 Audi a inceput sa foloseasca tehnologia LED pentru luminile de pozitie ca un fel de trademark pentru noile modele. Acest stil a fost introdus mai intai la modelul R8, iar acum este folosit la toate modelele Audi.





SPORTURI CU MOTOR



 


Audi a concurat in multe sporturi cu motor. Compania a adunat o foarte bogata experienta in sporturile cu motor inca de pe vremea fostei companii Auto Union din anii ’30. In anii ’90 Audi a dominat cursele de Turisme si Super Turisme din America de Nord.




Raliuri




In 1980 Audi a lansat Quattro, o masina cu tractiune integrala, turbopropulsata, care a reusit sa castige o multime de curse si raliuri in intreaga lume. Este considerata una dintre cele mai importante masini de raliu din instorie datorita faptului ca a fost printre primele care s-a folosit de noile modificari de la acea data a regulamentelor curselor, care permiteau folosirea tractiunii integrale in cursele de masini. Multi critici s-au indoit de calitatile masinilor de curse cu tractiune integrala, crezand ca sunt prea grele si complicate, insa Quattro a fost un real succes. Desi la prima participare intr-un raliu a iesit de pe traseu, lumea automobilistica a observat ca tractiunea integrala reprezinta viitorul in cursele de masini. Cele mai mari succese ale lui Quattro au fost in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), unde a castigat titlul la piloti in 1983 (Hannu Mikkola) si 1984 (Stig Blomqvist) si titlul la constructori in 1982 si 1984.

In 1984 Audi a lansat Sport Quattro, o varianta cu sasiu mai scurt, care a dominat cursele de la Monte Carlo si din Suedia, unde Audi a ocupat toate locurile de pe podium, insa a pierdut campionatul datorita unor probleme tehnice in cursele ulterioare. In 1985, dupa inca un sezon cu clasari mediocre, Walter Rohrl a reusit sa obtina un loc secund in clasamentul constructorilor pentru Audi cu modelul Sport Quattro S1.
Michele Mouton, prima si singura femeie pilot care a castigat o runda din Campionatul Mondial de Raliuri, si pilot pentru Audi, a condus modelul Sport Quattro S1, redenumit simplu S1, si a participat la cursa de catarare Pikes Hill International Hill Climb. La aceasta cursa din statul Colorado e a obtinut un nou record, terminand cursa in 11 ore, 25 minute si 39 secunde. In acelasi an si Bobby Unser a stabilit un nou record pentru aceasta cursa, terminand-o cu timpul 11:09.22, la bordul unui Audi.


Turisme




In 1990 Audi s-a revenit in cursele automobilistice din Europa cu modelul Audi V8, cu care a concurat in campionatul Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM). Dupa aceasta s-au orientat catre campionatele de superturisme organizate la nivel national in Franta si Italia. In anul 1994 au renuntat la participarea in aceste campionate si s-au inscris in campionatul German Super Tourenwagen (STW) si in British Touring Car Championship (BTCC).

Federatia Internationala a Automobilelor (FIA) a avut intotdeauna probleme cu reglementarea sistemului de tractiune integrala Quattro si a impactului pe care il are asupra competitorilor, asa ca in 1998 a interzis participarea la curse a tuturor masinilor cu tractiune integrala. Insa in acel moment Audi deja isi concetrase toate eforturile catre cursele de masini sport.

Totusi Audi a mai participat in cursele de turisme din SUA si Germania (DTM) cu rezultate foarte bune de-a lungul anilor, acestea fiind unele dintre putinele campionate care permit masinilor sa fie echipate cu tractiune integrala.


Masini Sport




Incepand din 1999 Audi a construit Audi R8R (prototip neacoperit) si Audi R8C (prototip GT) pentru a concura in cursele de masini sport, cum ar fi Cursa de 24h de la Le Mans – clasa LMP900. Echipa sponsorizata de catre companie, Joest Racing a reusit sa castige aceasta cursa de 3 ori la rand intre 2000 si 2002, precum si toate cursele din primul an de participare din campionatul American Le Mans.

In 2003 doua masini Bentley Speed 8s, cu motoare create de Audi, au concurat la clasa GTP si au terminat pe primele doua pozitii, in vreme ce R8-ul a terminat pe locul 3 per total si pe primul loc in clasa LMP900. In anul 2004 Audi a reusit performanta de a ocupa toate locurile de pe podium ale acestei curse. Toate echipele castigatoare au concurat cu Audi R8.

In sezonul 2005 au fost inscrise in cursa de la Le Mans trei masini Audi R8 care, datorita unor echipe si soferi cu experienta, au reusit sa obtina locurile 1, 3 si 4, in ciuda unor restrictii care dezavantajau masinile fata de competitori. Acest sezon a marcat insa si sfarsitul erei R8-ului.

Pe 13 decembrie 2005 a fost dezvaluit inlocuitorul lui R8, noul Audi R10 TDI.

R10 TDI dispune de multe imbunatatiri, printre care si un nou motor diesel twin-turbo. Prima cursa la care a participat a fost Cursa de 12h de la Sebring. Aceasta a fost ca o cursa de test pentru Cursa de 24h de la Le Mans, pe care a si castigat-o ulterior. Pe langa castigarea cursei in 2006, R10 TDI si-a demonstrat capacitatile prin invrangerea Peugeot 908 Hdi FAP in 2007 si iar in 2008.



Audi si-a castigat renumele de cel mai puternic constructor din domeniul curselor cu motor al secolului 21, continuandu-si astfel traditia bogata si lunga in sporturile cu motor.

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile