carvertical VIN

Pirelli in MARELE PREMIU AL UNGARIEI 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in MARELE PREMIU AL UNGARIEI 2012

Pirelli in MARELE PREMIU AL UNGARIEI 2012Dupa doua weekenduri cu ploaie, in Marea Britanie si Germania, Pirelli se asteapta la un weekend cald si uscat pe Hungaroring: primul circuit deschis in spatele fostei Cortine de Fier in 1986. Pista ingusta si intortocheata este permanent prezenta in Marele Circ, dar are cateva caracteristici similare cu cele ale unui circuit stradal, cu viteze medii scazute si aderenta mica, care evolueaza gradual pe masura ce pe asfalt incepe sa se depuna din ce in ce mai multa guma.Pirelli aduce aici pneurile medii P Zero Alb si pe cele soft P Zero Galben: aceeasi nominalizare ca si pentru Marele Premiu al Germaniei. Aceasta combinatie este destinata sa ofere cel mai bun compromis intre aderenta de care este efectiv nevoie pentru a se negocia virajele stranse de pe Hungaroring si anduranta necesara pentru a face fata temperaturilor ambientale ridicate, care se apropie de 30 de grade Celsius, temperatura caracteristica pentru etapa din Ungaria.Tractiunea si franarea sunt doua dintre elementele care provoaca in mod special anvelopele in Ungaria, deseori cauzand ridicarea temperaturii pneurilor care mareste la randul ei degradarea acestora, daca pilotii nu le conserva. Cu un numar mare de viraje stranse si virari semnificative, flancurile externe ale anvelopelor sunt in mod particular victime ale temperaturii, uzurii si rugozitatii pistei, fiind necesar un stil de pilotaj foarte fin.Spre deosebiere de Silverstone si Hockenheim, Pirelli nu va aduce nici un pneu experimental pentru antrenamentele libere de la Hungaroring, ceea ce inseamna ca fiecare pilot va avea la dispozitie stocul obisnuit alocat de cate 6 seturi de medii si 5 de soft pentru tot weekendul.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT?Paul Hembery: “Ungaria ne va oferi un contrast puternic fata de circuitele de pe care tocmai venim, fiind cel mai lent circuit permanent din calendar. Ceea ce nu il face mai putin stresant pentru pneuri: de fapt un circuit virajat si cu aderenta mica va supune mereu pneurile unei incalziri mai rapide si mai mari, dacat unul rapid dar cursiv pe care pneul se misca mai mult – in special cand termperaturile ambinentale sunt ridicate. Spunand asta, sa ne aducem insa aminte ca anul trecut aici am avut parte de ploaie asa ca sa nu facem nicio presupunere. In consecinta noi inca suferim de o anumita lipsa de informatii despre comportamentul slick-urilor noastre, in conditii de cursa la Hungaroring. Punerea in balanta a vitezei necesare si a rezistentei la uzura a pneurilor va fi probabil cheia obtinerii unui maxim potential din anvelope in Ungaria, pentru a pastra degradarea sub control. Depasirile sunt in mod traditional dificile, astfel ca echipele vor utiliza strategia pentru a castiga pozitii. Din acest motiv, antrenamentele vor fi foarte importante si vitale in stabilirea strategiei: o oportunitate cu care echipele nu s-au mai intalnit recent, din cauza vremii din ultimele doua curse.”CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI?Nico Hulkenberg (Force India): „Am cateva amintiri foarte frumoase din cursele de pe Hungaroring, in special din 2010 cand am incheiat pe locul sase, ceea ce atunci a reprezentat cel mai bun rezultat din cariera mea. Desi, in 2009 am castigat in GP2. De  abia astept sa ma intorc, mai ales pentru ca imi si place foarte mult sa vizitez Budapesta. Desi, este un circuit lent, este dificil de realizat un foarte bun tur de pista deoarece este un circuit unde fiecare viraj este urmat de un altul, astfel ca este destul de dificil si trebuie sa ai un anumit ritm. In privinta anvelopelor sunt destul de multe solicitari, pentru ca treci dintr-un viraj in altul, fara linii drepte care sa ajute pneurile sa se raceasca. Cred ca vom putea sa ne luptam pentru puncte weekendul acesta pentru ca ne-am descurcat mereu pe piste fara prea multe viraje rapide, precum Monaco sau Valencia, si astfel speram ca acest circuit sa se potriveasca masinii noastre.”CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI?Jaime Alguersuari: „Ungaria este mai mult un circuit de karting: este foarte distractiv dar si foarte dur pentru anvelope, dar si pentru pilot: pulsul este la cel mai ridicat nivel, din tot sezonul, din cauza temperaturilor ridicate si a racirii slabe. In ceea ce priveste set-up-ul, noi vom merge cu cea mai mare apasare aerodinamica din acest sezon, astfel ca vom maximiza potentialul aerodinamic al masinii ceea ce va avea un efect suplimentar si asupra pneurilor, cele din fata vor lucra mai mult. Cu toate aceste viraje lente si medii, combinarea tractiunii cu stabilitatea franarii este foarte importanta: exista un singur viraj rapid si aici exista si singura posibilitate de depasire. Anul trecut a fost o cursa foarte complicata, cand am pornit pe intermediare dupa care am trecut pe slick-uri, dar cred ca acum va fi diferit. Masinile care se vor descurca cel mai bine in Ungaria sunt cele care vor genera cea mai mare forta de apasare aerodinamica, pentru ca acesta este cel mai important factor aici.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:•    Linia dreapta de start/sosire are doar 700 metri fiind de altfel singura linie dreapta a circuitului, cu 14 viraje si 4.381 km. Masinile merg la acceleratie maxima doar 10 secunde pe durata unui tur.•    Masinile urca pe vibratoare intre virajele sase si sapte pentru a urma trasa ideala. In urma impactului anvelopele sufera o forta de deformare echivalenta cu 800 kg.•    Masinile merg cu apasare aerodinamica maxima in Ungaria pentru a-si maximiza aderenta si o suspensie setata moale pentru a imbunatati tractiunea, la fel ca in Monaco. Masinile au de asemenea nevoie sa vireze usor pentru toate schimbarile de directie, cee ce face ca suspensia fata sa fie ceva mai tare pentru mai multa precizie. Oricum este important ca set-upul masinii sa nu accentueze uzura pneurilor.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *