123AUTO - masini noi SEAT, vanzari auto, taxa auto
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo
nav

Masini noi SEAT SEAT

Masini noi SEAT, cautare in 15 modele SEAT

SEAT - MODELE MASINI NOI SEAT


SEAT Exeo 2009
SEAT Exeo 2009

12 variante
SEAT 2009 Ibiza SportCoupe
SEAT 2009 Ibiza SportCoupe

15 variante
SEAT 2008 Ibiza
SEAT 2008 Ibiza

9 variante
SEAT 2007 Altea Freetrack
SEAT 2007 Altea Freetrack

3 variante
SEAT 2007 Altea XL
SEAT 2007 Altea XL

13 variante
SEAT Leon FR
SEAT Leon FR

2 variante
SEAT Altea FR
SEAT Altea FR

2 variante
SEAT Ibiza FR
SEAT Ibiza FR

2 variante
SEAT Ibiza Cupra
SEAT Ibiza Cupra

2 variante
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra

9 variante
SEAT Toledo
SEAT Toledo

16 variante
SEAT Altea
SEAT Altea

16 variante
SEAT Leon
SEAT Leon

16 variante
SEAT Cordoba
SEAT Cordoba

16 variante
SEAT Ibiza
SEAT Ibiza

10 variante

CELE MAI CAUTATE MASINI NOI SEAT


  • SEAT Leon FR

    Masina SEAT Leon FR este echipata incepand cu motor de 1984.0 CC care poate dezvolta pana la 200 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 7.3 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 229.0 Km/h. Consumul mixt de 7.9 l la 100 Km...

  • SEAT Leon

    Masina SEAT Leon este echipata incepand cu motor de 1595.0 CC care poate dezvolta pana la 102 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 11.7 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 184.0 Km/h. Consumul mixt de 7.6 l la 100 Km...

  • SEAT Ibiza Cupra

    Masina SEAT Ibiza Cupra este echipata incepand cu motor de 1896.0 CC care poate dezvolta pana la 160 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 7.6 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 220.0 Km/h. Consumul mixt de 5.4 l la 100 Km...





SEAT - DESPRE SEAT


 


ISTORIA SEAT


SEAT S.A. este un producator spaniol de automobile fondat in 1950 de catre Instituto Nacional de Industria (Institutul National al Industriei). Creat initial cu ajutor din partea Fiat, producatorul este acum detinut in totalitate de grupul german Volkswagen. Sediul central se afla in localitatea Martorell de langa Barcelona. In anul 2006 nivelul productiei a atins cifra de 408 318 unitati.


SEAT este acronimul de la Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, adica Societatea Spaniola de Automobile.


Initial Seat a produs modele Fiat foarte putin diferite de originale, de exemplu Seat Panda (mai tarziu rebotezat Seat Marbella) care se baza pe modelul Fiat Panda. Seat 600, care la randul sau era o copie fidela a modelului Fiat 600, a fost prima masina pentru multe familii spaniole si a devenit in timp simbolul Miracolului Spaniol (perioada de inflorire economica si avans tehnologic dintre 1959 si 1973).


In 1967 Seat era deja cel mai mare producator de masini din Spania. In acel an Fiat si-a crescut participatiunea la aceasta companie de la 6% la 36%. In acelasi timp statul si-a redus numarul de actiuni detinute la Seat de la 51% la 32%. Restul de 32% din actiuni au fost cumparate de catre 6 mari banci. Desi nu era actionar majoritar, Fiat era considerata partea care conducea afacerea Seat, aceasta ajutand compania sa se dezvolte, dar si sa creeze un nou model.


In aceasta perioada Seat a continuat sa domine piata auto spaniola, producand peste 280 000 de masini in 1971 – peste 58% din productia totala din Spania – in ciuda intreruperilor provocate de greve si o serioasa inundatie a fabricii de langa Barcelona. Oricum, cu o medie de 81 de masini la 1000 de locuitori, vanzarile de masini din Spania erau considerate pe punctul de a exploda, asa ca Seat a inceput sa simta presiunea exercitata de concurenta, care incercau sa isi extinda facilitatile de productie.


La inceputul anilor ’80 au izbucnit discutii aprinse intre actionarii majoritari ai companiei, statul spaniol si Fiat, pe tema fondurilor si a controlului companiei. Seat avea nevoie de o infuzie majora de capital pe care Fiat nu era pregatita sa o faca. Rezultatul a fost ca, dupa aproape 30 ani, colaborarea cu Fiat a incetat. Prima masina sub noua sigla Seat si fara implicarea Fiat a fost lansata in 1982 si s-a numit Seat Ronda. Aceasta era un model Fiat Ritmo restilizat si a facut ca Fiat sa actioneze in judecata Seat pentru drepturi de autor deoarece era prea mare asemanarea dintre cele doua modele. Atunci presedintele Seat, Juan Miguel Antonanzas, a aratat presei un model Ronda cu toate partile diferite de Ritmo vopsite in galben petrnu a evidentia diferentele. Aceasta a dus la incetarea disputei. Zvonurile de la acea vreme spuneau ca cei de la Fiat erau furiosi pentru ca Ronda era de fapt prea aproape de restilizarea pe care o aveau ei in plan pentru Ritmo si ca au fost nevoiti sa renunte la ea.


La cativa ani de la retragerea Fiat din afacere, Seat a semnat o intelegere de cooperare cu Audi AG, care era la randul ei o subsidiara a grupului Volkswagen. Audi a devenit actionar majoritar in 1986, iar in 1990 proprietar deplin. Dupa anul 2000 proprietatea Seat a fost transferata de la Audi catre compania-mama, Grupul Volkswagen.


 


FABRICA


Seat isi desfasoara activitatile de productie in Martorell, un oras industrial din apropierea Barcelonei. Fabrica a fost inaugurata de catre Regele Juan Carlos al Spaniei in anul 1993 si a inlocuit fabrica initiala din zona portuara a Barcelonei. Facilitatile de productie sunt unele dintre cele mai noi din cadrul grupului Volkswagen, dovada fiind ca dezvoltarea si design-ul modelului Audi Q7 s-au desfasurat in aceasta fabrica.


 


SPORTURI CU MOTOR


De la preluarea de catre grupul Volkswagen din 1990, Seat si-a intensificat prezenta in lumea sporturilor cu motor. Aceasta s-a datorat in principal planului Volkswagen de a crea o imagine “sportiva” pentru brandul Seat, pentru a atrage generatiile de soferi mai tineri.


Raliuri


Prima incercare serioasa a Seat de castiga titlul de campion in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) a fost pusa pe umerii micutului Seat Ibiza, o masina cu tractiune pe fata, cu un motor aspirat de 1.6L si care isi are originile in modelul Volkswagen Polo. Ibiza a ajutat compania sa acumuleze multa experienta in lumea raliurilor in perioada in care a fost inscrisa in diferite campionate nationale de raliuri din Europa. Dupa mai multi ani si putine succese a fost introdusa o varianta de 2L a modelului Ibiza, care dispunea de cauciucuri mai late, jante mai mari, frane mai mari, etc. Dupa ce a fost omologata de catre Federatia Internationala a Automobilelor (FIA) acest model a obtinut de trei ori titlul de campion mondial (’96, ’97, ’98), dovedind ca constructorul spaniol a acumulat destula experienta, si buget, pentru a concura in Campionatul Mondial de Raliuri.


Cele trei titluri castigate de catre Seat la categoria 2L si popularitatea acestui sport in Spania, probabil ca au convins conducerea grupului Volkswagen sa mearga mai departe si sa aloce suficiente fonduri departamentului Seat Sport pentru a-si atinge telul. Aceasta situatie s-a incheiat totusi in septembrie 2000 cand conducerea grupului s-a razgandit si a retras banii alocati, fortand Seat Sport sa se retraga din Campionatul Mondial de Raliuri. Absenta rezultatelor convingatoare probabil au contribuit mult la decizia conducerii.


Masina cu care Seat a concurat in WRC a fost modelul Cordoba, care a vazut prima oara o cursa de raliu in 1998. Seat Cordoba era creat pe baza variantei comerciale cu acelasi nume, insa, pentru a indeplini conditiile FIA, era echipata cu un motor pe benzina cu 4 cilindri si turbina si tractiune integrala permanenta cu diferential activ. Insa sasiul scurt si garda inalta (fata de competitori) au lucrat impotriva Seat-ului Cordoba, iar rezultatele nu au fost bune. Desi au cooptat fostul campion WRC Didier Auriol si au imbunatatit masina, Seat s-a retras din cursele de raliuri la sfarsitul anului 2000.


Turisme


In 2003 Seat a anuntat lansarea unui campionat mono-marca pentru noul Seat Leon Cupra R cu numele de Seat Cupra Challenge.


In 2004 Seat si Ray Mallock Ltd. (RML) s-au inscris in Campionatul de Turisme al Marii Britanii (BTCC) cu doua masini conduse de catre fostul campion BTCC Jason Plato si campionul britanic Rob Huff. In 2005 Huff a parasit echipa pentru Chevrolet si a fost inlocuit cu James Pickford, caruia i s-a adaugat si pilotul Luke Hines pentru cea de-a treia masina Seat inscrisa in acel sezon. In 2006 Seat a schimbat modelul Toledo cu care concurase pana atunci cu noul Leon si a mai adus in echipa de piloti pe Darren Turner si James Thomson. Anul 2007 a fost cel mai bun pentru Seat datorita bataliei crancene pe care Jason Plato a dus-o tot campionatul cu Fabrizio Giovanardi, pierduta dramatic in ultima cursa a sezonului.


Din 2005 Seat concureaza si in Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), avand cel mai bun an competitional in 2007, cand o defectiune la pompa de apa a facut ca Yvan Muller sa piarda o victorie sigura in ultima cursa din Macao. Seat a folosit la turismele lor tehnologia diesel de varf creata de Audi pentru modelul lor R10 TDI LMP1, devenind astfel prima echipa care foloseste un motor TDI in WTCC. Acest lucru a devenit punctul forte al echipei, care in 2008 a dominat Campionatul Mondial de Turisme pe care l-a incheiat cu castigarea titlului de campion mondial de catre Yvan Muller.


In septembrie 2008 Seat si-a anuntat retragerea din toate cursele din Marea Britanie. De asemenea a incetat organizarea cursei Seat Cupra Challenge. Pilotii echipei Seat din BTCC au fost lasati fara masini pentru sezonul 2009 insa Jason Plato a reusit sa se mute la echipa Silverline Chevrolet.


Desi Seat s-a retras din cursele britanice reuseste sa obtina rezultate impresionante in WTCC, obtinand primele patru locuri din prima cursa din Brazilia si postandu-se constant pe primele pozitii in urmatoarele curse.

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile