123AUTO - masini noi Dacia, vanzari auto, taxa auto
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo
nav

Masini noi Dacia Dacia

Masini noi Dacia, cautare in 9 modele Dacia

Dacia - MODELE MASINI NOI Dacia


Dacia Duster 2010
Dacia Duster 2010

12 variante
Dacia Sandero Stepway 2009
Dacia Sandero Stepway 2009

2 variante
Dacia 2008 Logan MCV
Dacia 2008 Logan MCV

22 variante
Dacia 2008 Logan
Dacia 2008 Logan

17 variante
Dacia 2008 Sandero
Dacia 2008 Sandero

8 variante
Dacia 2008 Logan Pick Up
Dacia 2008 Logan Pick Up

5 variante
Dacia Logan VAN
Dacia Logan VAN

5 variante
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV

20 variante
Dacia Logan
Dacia Logan

17 variante

CELE MAI CAUTATE MASINI NOI Dacia


  • Dacia 2008 Logan

    Masina Dacia 2008 Logan este echipata incepand cu motor de 1390.0 CC care poate dezvolta pana la 75 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 13.0 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 162.0 Km/h. Consumul mixt de 6.9 l la 100 Km...

  • Dacia Logan

    Masina Dacia Logan este echipata incepand cu motor de 1390.0 CC care poate dezvolta pana la 75 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 13.0 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 162.0 Km/h. Consumul mixt de 6.8 l la 100 Km...

  • Dacia Logan

    Masina Dacia Logan este echipata incepand cu motor de 1598.0 CC care poate dezvolta pana la 90 CP. Cu o acceleratie de la 0 la 100Km/h in 11.5 secunde poate ajunge la o viteza maxima de 175.0 Km/h. Consumul mixt de 7.2 l la 100 Km...





Dacia - DESPRE Dacia


 


     Dacia este cel mai mare producator român de automobile, care din septembrie 1999 apartine grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societatii îl constituie producerea si comercializarea de automobile, piese de schimb, masini unelte si instalatii pentru industria de automobile.
 


ISTORICUL DACIA



 
Începuturi. Cautarea unei licente. Dacia 1100 si 1300


 


    Pentru a reduce timpul între proiectare si lansarea în productia de serie a unui autoturism, autoritatile române au considerat necesara producerea unui autoturism sub licenta obtinuta de la un producator strain. Se dorea o licenta pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrica cuprinsa între 1,000 si 1,300 cmc si sa se produca între 40,000 si 50,000 automobile/an. La licitatie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo si Austin. De asemenea, s-au testat urmatoarele modele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris.
     Însa dupa vizita istorica a Presedintelui francez Charles de Gaulle în România din 1966, s-a luat decizia la nivel de partid, ca în uzina Dacia sa se produca autoturisme sub licenta Renault. Din cauza unor motive tehnice si economice, oferta companiei Renault pentru modelul Renault 12 a fost retrasa. Modelul era în faza de teste, iar productia trebuia sa înceapa în Franta, în a doua jumatate a anului 1969. Dar contractul a fost semnat în Septembrie 1966. Renault a permis partii române sa înceapa asamblarea mai devreme a unui model intermediar pâna când Renault 12 sa fie pregatit pentru productie. La început a fost ales modelul Renault 16, dar în cele din urma s-a optat pentru asamblarea modelului Renault 8.
     Dacia a luat nastere în 1966 la Colibasi (astazi Mioveni), Judetul Arges, având la baza un acord între autoritatile comuniste si producatorul francez de automobile Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 si s-a încheiat într-un timp record de doar un an si jumatate.
     Pe 1 iulie 1968, încep testele la cele 217 statii de lucru din uzina, iar pe 3 august 1966 se testeaza primul motopropulsor. Pe 20 August 1968, se începe productia modelului Dacia 1100, un model sub licenta Renault R8; acesta era o berlina cu tractiune si motor pe spate.
     Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou Presedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceausescu. Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia sa le asambleze. Din 1968 si pâna în 1972, aproximativ 44,000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 aparând o usoara modificare estetica la partea frontala. A mai fost produs, desi în numar limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri si un motor mai puternic, folosite de politie si în raliuri. Putine au mai ramas în stare de functionare.
     Dupa Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în productie în august 1969, un model sub licenta R12, fiind prezentata la saloane auto de la Bucuresti si Paris. Modelul 1300 era o berlina cu 4 usi si tractiune pe puntea fata.
     Între 1970 – 1980 Dacia dezvolta o întreaga gama de modele ce va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Astfel în 1970 apar 3 versiuni ale Daciei 1300 berline, printre care: 1300L(de la lux), 1300LS(lux super, destinata membrilor importanti ai PCR) si Dacia 1200 (versiune bicorp), iar în 1973 este lansat modelul Break. Acest model s-a produs în peste 2 milioane de exemplare, devenind un simbol la fel de puternic precum Trabantul pentru Germania de Est. Tot în 1973 a fost lansat modelul Dacia 1302 (papuc). 2000 de exemplare au fost fabricate pâna în 1982.
     Dacia a mai produs si un model de duba numit D6, copie a modelului Renault Estafette. Dar deoarece si Bucurestiul producea o astfel de duba pentru posturile TV productia la D6 a fost limitata.
     Dupa 1980 Dacia încearca sa produca un model pentru oras, acest model se numea Dacia 500 sau Lastun si era produsa la Timisoara. Echipata cu un motor de 499 cmc cu 22 cp si cu un consum de 3,3 l /100 km. Însa modelul este scos din fabricatie dupa 1989 datorita problemelor de calitate si pretului ridicat. Tot în anii ’80 Dacia a mai produs modelul 2000. Acest model era produs special pentru elita PCR (Partidul Comunist Român) si era disponibil în culoarea negru sau albastru închis, productia acestuia fiind, de asemenea, limitata.
     La salonul de la Bucuresti din 1979 a fost prezentata varianta restilizata a modelului 1300 - Dacia 1310. Modificarile au constat în: 2 perechi de faruri, stopuri mai mari, bare de protectie noi si interior nou. Aceasta s-a inspirat din restilizarea facuta de Renault pentru modelul lor R12.
     Dacia s-a vândut si în Anglia sub numele Dacia Denem. Varianta de vârf includea geamuri electrice, jante de aliaj si cutie de viteze cu 5 trepte. Aro 10 s-a vândut sub numele de Dacia Duster. În aceeasi perioada de timp s-a produs si Dacia 1310 Sport. La salonul din 1979, multimea a admirat Brasovia, un coupe bazat pe modelul 1310 si creat la un atelier din Brasov. Conducerea si-a dat acordul pentru începerea productiei si, din 1983, o varianta de lux, Dacia Sport 1410, a fost produsa pentru tineretul privilegiat din acele timpuri. Aceste masini erau foarte populare si în raliuri, iar piloti ca Nicu Grigoras au modificat vechile motoare de Renault, obtinând performante uimitoare.
     În 1985, inginerii de la Dacia încep proiectarea primului autoturism de conceptie 100% româneasca.
 


DACIA DUPA 1989



 
    Între anii 1991 si 1996 Dacia a comercializat modelul Dacia 1325 Liberta, cu un design provenit din cel al Daciei 1200 produs în anii ’80.
    Dupa 10 ani de asteptare (1995), Dacia lanseaza primul model 100% românesc sub numele Dacia Nova. Modelul avea un aspect învechit si pornea cu un handicap apreciabil.
În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2,000,000. În acelasi an este lansat motorul de 1,6 litri cu injectie monopunct produsa de firma Bosch ce a echipat Dacia Nova.
    În 1999, Renault achizitioneaza 51% din capitalul Dacia si anunta ca va lansa un nou model. În 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evolutie a Daciei Nova. Modelul SupeRNova era echipat cu un grup motopropulsor Renault de 1,4 litri MPI.
    În 2003 modelul SupeRNova este înlocuit de modelul Solenza, un model ce are la baza modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai placut ce traseaza atributele noii identitati de marca. Pentru acest model au existat doua versiuni de motorizare: una pe benzina de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova si un diesel de 1,9 litri.
    În 2004 se înceteaza productia modelelor Berlina si Break si se lanseaza modelul Logan, un autoturism complet nou. Iar în 2006, odata cu lansarea modelului Logan MCV are loc si prima restilizare în special la partea din spate. Noul model semana mult cu modelul Logan Steppe (concept car-ul) prezentat în primavara aceluiasi an si dispunea de sapte locuri pozitionate pe trei rânduri. La începutul anului 2007 este lansata noua autoutilitara Dacia Logan Van care din punct de vedere constructiv semana foarte mult cu modelul Logan MCV.
 


Modele Dacia produse:



 
Dacia 1100
Seria Dacia 1300 (Berlina, Break, Pick-Up)
Dacia 1300 - cu versiunile Standard, Super, Lux si Lux Super
Dacia 1301 - versiunea de top, în numar limitat
Dacia 1210 – au fost fabricate cateva modele care aveau capacitatea cilindrica de 1196 cm
Dacia 1310 – aceleasi denumiri ca si pentru 1300
Dacia 1325
Dacia 1400
Dacia 1410
Dacia 500 (Lastun)
Dacia 2000 (avea la baza modelul Renault 20, conceput special pentru regimul comunist)
Dacia Sport-Brasovia (Prototip)
Dacia Estafette
Dacia Nova
Dacia SupeRNova
Dacia Solenza
Dacia Pick-Up (perioada 1975 – 8 decembrie 2006)
Dacia Logan
 


Modele Dacia aflate în productie:




Dacia Logan 2
Dacia Logan MCV
Dacia Logan VAN (furgoneta)
Dacia Logan PICK-UP
Dacia Sandero
 


Prototipuri Dacia:




Dacia MD87 (1987- avea faruri escamontabile)
Dacia 1300 diesel
Dacia Star (1991)
Dacia Nova MPV ( model furgoneta - circa 1998)
Dacia D33 (1997)
Dacia Logan Steppe (2006)
Dacia Duster (2009)
 
Evenimente:
 
[1966] în urma parteneriatului dintre statul român si Renault, este deschisa Uzina Dacia
[1968] 20 august: de pe linia de montaj iese primul automobil marca Dacia (Dacia 1100)
[1969] intra în productie modelul Dacia 1300, un model sub licenta R12
[1970-1980] Dacia dezvolta o întreaga gama de modele bazata pe modelul Dacia 1300
[anii 1980] este lansat modelul Lastun, însa acesta nu se bucura de succes si este retras în 1991
[1995] este lansata Dacia Nova, un model de conceptie 100% româneasca
[1999] Dacia este cumparata de Renault si anunta ca se va lansa un model de 5.000€
[2000] este lansat modelul SupeRNova, o evolutie a modelului Nova, dotat cu un motor de 1,4l de provenienta Renault
[2003] este lansat modelul Solenza, o restilizare a modelului SupeRNova (acesta din urma fiind scos din fabricatie)
[2004] se înceteaza productia modelelor Berlina si Break din seria Dacia 1300
[2004] este lansat modelul Logan, care este vândut în numar record
[2006] în primavara anului este prezentat primul concept al marcii Dacia, acesta se numea Dacia Steppe, iar în octombrie este lansat modelul Dacia Logan MCV (Break)
[2006] 8 decembrie: este fabricat ultimul model Dacia Pick-Up si lasa locul pentru modelul derivat din modelul Logan
[2007] 23 ianuarie: este lansata Dacia Logan Furgoneta, model ce a înlocuit modelul Dacia Pick-Up.
[2007] 5 octombrie: este prezentat modelul Logan Pick-Up
[2008] 4 martie: este prezentata Dacia Sandero
[2008] 1 iulie: apare Dacia Logan facelift
[2008] 1 octombrie: apar versiunile diesel a Daciei Logan facelift
[2008] 3 octombrie: apare Dacia Logan MCV facelift
[2009] în primavara este prezentat la salonul auto de la Geneva conceptul Dacia Duster
 
Vânzari:
 
    În România, cota de piata Dacia a fost de 26,1% în anul 2008, mentinându-se în continuare pe primul loc, urmata de Skoda, cu o cota de piata de 7,4%.
    În Franta, cota de piata Dacia a fost de 2,3% în anul 2008, iar în septembrie 2009 aceasta a crescut la 4,1%, ajungând pe pozitia a saptea pe piata franceza.


 


 


 

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile